Onze groepen
Dit zijn onze groepen!
het cijfer wat de ouders onze school geven
juffen en meesters die het beste onderwijs geven aan ieder kind
keer per jaar een Thema Show
bijzondere schooljaren om nooit te vergeten.
'Ik heb altijd zin om naar school te gaan, hier zijn geeft me een fijn gevoel. Het is gezellig op school, de kinderen zijn aardig voor elkaar. Bij het vak Vier Keer Wijzer hebben we mooie thema muren in de klassen, deze hangen vol met weetjes en platen zodat je goed kunt leren en het ziet er ook mooi uit.
'We hebben gekozen voor de Speelwagen, omdat deze school veel persoonlijke aandacht geeft aan de kinderen en ruimte biedt voor creativiteit, plezier en onderlinge verbondenheid. Het is een kleine school waar iedereen elkaar kent en de leerkrachten goed luisteren naar zowel de leerlingen als de ouders'.
'Ik vind het fijn om onderdeel te zijn van dit enthousiaste, betrokken team'.
Langskomen op OBS Speelwagen is eenvoudig. Meld je hier aan voor een rondleiding.
Op de Speelwagen werken we samen met ouders en zijn we ook samen verantwoordelijk. Ouders informeren zich over onze visie op onderwijs en onze werkwijze. Zij staan hier achter als ze hun kind op onze school inschrijven. Ze blijven op de hoogte van de ontwikkelingen van onze school via de nieuwsbrieven die maandelijks verschijnen.
Ouders zijn van harte welkom op onze school om te kijken in de klas of om te praten met de leerkracht.
De OuderRaad (OR) is een afvaardiging van ouders en een teamlid die zich bezig houden met de voorbereiding van diverse activiteiten op school. Bijvoorbeeld: sportdag, schoolreisjes, Sinterklaas etc. Er zijn minimaal twee OR-leden betrokken bij de organisatie van een activiteit. Verder beheert en int de OR de vrijwillige ouderbijdrage.
De OR komt zes keer per jaar bijeen om te vergaderen.
De Medezeggenschaps Raad (MR) is een inspraakorgaan door het ministerie ingesteld, met wettelijke bevoegdheden. De MR toetst het beleid dat voorgesteld en uitgevoerd wordt door het schoolbestuur ofwel Allure en heeft - afhankelijk van het onderwerp - instemmings- of adviesrecht. De vergaderingen zijn in beginsel openbaar voor de teamleden en alle ouders/verzorgers van onze leerlingen.
Op onze school is al jaren een leerlingenraad actief. De leerlingenraad bestaat uit leerlingen vanuit groep 5 tot en met groep 8.
We praten over schoolzaken en regelen activiteiten. We hebben een aantal commissies samen gesteld; Vreedzame school, fruitcommissie en buitenspeelgoed. We zitten minimaal zes keer per jaar bij elkaar en eventueel vaker als er specifieke zaken zijn die we willen of moeten bespreken.
Dit zijn onze groepen!
In groep 1-2 werken we dagelijks op een ontdekkende en spelende manier.
We werken met wisselende thema’s die goed bij de groep passen. Wij schrijven als leerkracht de thema’s en bepalen de leerdoelen, maar de leerlingen hebben ook hun inspraak door onderzoeksvragen op te stellen waar we tijdens de thema’s ook echt mee aan de slag gaan. Dat maakt het werken nog leuker voor juf Linda en juf Michelle, die voor deze groep staan. Zo kunnen er in de klas heel bijzondere plekken ontstaan tijdens de thema’s. Denk bijvoorbeeld aan een dierentuin, een kasteel, een ziekenhuis of een camping.
We werken als ‘Vreedzame school’ gericht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling. Aap en tijger zullen de leerlingen op veel manieren in het diepe gooien, conflicten oplossen en veel van elkaar leren. Dit koppelen we dan aan de uitdagende situaties waar de leerlingen zich in bevinden als ze samen met de groep veel leuke dingen beleven.
In groep 1-2 B werken we dagelijks op een ontdekkende en spelende manier.
We werken met wisselende thema’s die goed bij de groep passen. Wij schrijven als leerkracht de thema’s en bepalen de leerdoelen, maar de leerlingen hebben ook hun inspraak, door onderzoeksvragen op te stellen waar we tijdens de thema’s ook echt mee aan de slag gaan. Dat maakt het werken nog leuker voor juf Yorina en meester Harm, die voor deze groep staan. Zo kunnen er in de klas heel bijzondere plekken ontstaan tijdens de thema’s. Denk bijvoorbeeld aan een dierentuin, een kasteel, een ziekenhuis of een camping.
We werken als ‘Vreedzame school’ gericht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling. Aap en tijger zullen de leerlingen op veel manieren in het diepe gooien, conflicten oplossen en veel van elkaar leren. Dit koppelen we dan aan de uitdagende situaties waar de leerlingen zich in bevinden als ze samen met de groep veel leuke dingen beleven.
In groep 3 zitten 17 enthousiaste kinderen. Groep 3 is een bijzonder jaar, want de kinderen leren lezen! Samen ontdekken we hoe fijn het is om letters en woorden en verhalen te kunnen lezen.
In de ochtenden werken we veel aan de vakken rekenen, taal, spelling en natuurlijk lezen. Veel lessen doen we bewegend, zodat de kinderen actief en betrokken blijven. Bij rekenen maken we vaak gebruik van de methode Met sprongen vooruit, waarbij we veel bewegen en spelenderwijs rekenen oefenen.
We zetten in groep 3 al flinke stappen richting het “echte werk”. De kinderen leren om stil en zelfstandig te werken en zelf keuzes te maken. Dat helpt hen om met vertrouwen en verantwoordelijkheid te leren.
Daarnaast besteden we aandacht aan de Vreedzame School. Met behulp van Aap en Tijger leren de kinderen hoe ze goed met elkaar omgaan en van elkaar kunnen leren. Zo bouwen we samen aan een fijne en veilige klas.
Verder werken we in de middagen thema gericht, dat kan zijn over de natuur, wereldoriëntatie of een duik in het verleden. Ook muziek, gym en Engels komen aan bod in de week.
We gaan weer beginnen en gaan er een leuk schooljaar van maken. We zijn dagelijks bezig met lezen, rekenen, taal en spelling. Daarnaast werken we gedurende de week aan schrijven en begrijpend lezen.
Uiteraard hebben de kinderen ook genoeg tijd om te lezen in hun eigen leesboek. Dit kunnen zij ook doen in onze mooi ingerichte leeshoek.
's Middags doen we 4 x wijzer en dan bruist het in de klas. Hierbij komen verschillende thema's binnen de vakgebieden natuur, geschiedenis en aardrijkskunde aan bod. We werken dan aan wereldoriënterende thema’s op onze eigen creatieve manier.
Ook gaan we 2x in de week naar de gym waar de kinderen gym krijgen van juf Linda of meester Harm.
Ook werken we wekelijks met de vreedzame school. Tijdens deze lessen leren we op een leuke manier met elkaar omgaan en we doen veel samenwerkingsactiviteiten. Zeker in het begin van het jaar vinden we dit heel belangrijk, omdat wij natuurlijk met 2 verschillende groepen één groep gaan vormen!
Wij hebben er zin in!
Dagelijks zijn we bezig met rekenen, taal en spelling. Gedurende de week zullen we ook werken aan Engels, schrijven, muziek, verkeer en topografie.
2x in de week doen we Vier Keer Wijzer. We werken dan aan wereldoriënterende thema’s op onze eigen creatieve manier.
Uiteraard hebben de kinderen ook genoeg tijd om te lezen in hun eigen leesboek en oefenen we met technisch lezen.
We gymmen op maandag en donderdag. De ene dag hebben we een toestellenles en de andere dag een spelles.
Tijdens de lessen van Vreedzaam leren we op een leuke manier met elkaar om te gaan en doen we veel samenwerkingsactiviteiten.
We hebben er veel zin in dit schooljaar!
Bijna iedere dag starten we met lezen. Verder zijn we dagelijks bezig met rekenen, taal en spelling. Gedurende de week zullen we ook werken aan Engels, schrijven, muziek, verkeer en topografie. 's Middags doen we 4 x wijzer en dan bruist het in de klas. We werken dan aan wereldoriënterende thema’s op onze eigen creatieve manier.
Tijdens Vreedzame school lessen leren we op een leuke manier met elkaar om te gaan en doen we veel samenwerkingsactiviteiten.
In groep 7 leren we de volgende nieuwe dingen:
- Rekenen: procenten, rekenen met decimalen, verhoudingen.
- Spelling: militair-woord, koppelteken, trema en latijnse voorvoegsels.
- Topografie: Europa
- Verkeer: verkeersexamen.
En dit jaar verzorgen wij de kerstmusical!
We hebben er veel zin in dit schooljaar!
Welkom in groep 8
Onze groep bestaat uit 29 leerlingen en 3 juffen. Wij zijn een hardwerkende klas, die ook houdt van gezelligheid en creatief bezig zijn. Ook vinden wij het belangrijk om vaak met muziek bezig te zijn, want dat vinden we heel leuk. Juf Deborah is er op maandag en dinsdag en juf Anne B op woensdag, donderdag en vrijdag. Onze derde juf, is juf Madeliefje en zij is onze LIO-stagiaire dit jaar. Ze doet haar eindstage van de Ipabo bij ons en is er elke week 2 of 3 dagen.
We zitten in het achterste lokaal op de bovengang en hebben dit schooljaar nieuw meubilair. Nog een aantal dingen zijn nieuw dit schooljaar, zoals bijvoorbeeld rekenen met coördinaten, hoogtelijnen en het gebruiken van Pi. Verder leren we omgaan met een passer en een geodriehoek. Ook staan zelfstandig werken, het maken en plannen van huiswerk en het leren plannen van toetsen centraal in groep 8, zo bereiden wij de kinderen voor op het VO.
We sluiten het jaar af met een geweldig kamp en in de eindmusical gaan we vast knallen. Het schooljaar 2025/2026 heeft alle potentie om een succes te worden. Bent u benieuwd naar ons, kom vooral eens langs.